Thursday 5 July 2012

Jom Niaga Affiliate: Cara-Cara mempromosi Link Affiliate anda

Cara-cara mempromosi link unik affiliate


Pertama sekali apa yang perlu anda buat adalah mendaftar di 3 website sosial media iaitu Facebook, Twitter dan Youtube. Mesti kalian akan bertanya kenapa nak kena daftar semuanya kerana ketiga-tiga website social media ini mempunyai trafik yang tinggi. 


Daftar Facebook anda di www.facebook.com



Kemudian anda daftar pula akaun di https://twitter.com/


Seterusnya daftar pula di http://www.youtube.com


Setelah selesai anda melakukan pendaftaran, apa yang perlu anda lakukan ialah memendekkan link unik anda supaya mudah untuk dipromosikan. untuk memendekkan link anda anda perlu layari website http://tinyurl.com/


Apa yang perlu anda lakukan selepas ini ialah:

1. Gunakan link yang telah dipendekkan oleh anda dan anda postkan di facebook dengan ayat yang menarik minat umum seperti "Mahukah anda menambah pendapatan lebih setiap hari" atau "Dari Rm1 bertukar ke RM300 sehari" ini sekadar contoh , masukkan sekali link unik anda di dalam post tersebut.

2. Sama seperti di facebook, di twitter juga anda perlu lakukan yang sama tetapi di twitter anda perlu merangka ayat yang kemas dan pendek seperti "jom kita buat duit" atau "jom langsai hutang" letak link unik anda bersama.

3. Di youtube pula berbeza caranya, di youtube anda perlu menyediakan satu video yang mengajak atau menarik minat penonton untuk tonton video anda. Anda boleh hasilkan video anda dengan software-software yang sedia ada seperti Adobe After Effects, Ulead, Movie Maker dan sebagainya. Jangan lupa sertakan video anda bersama link unik anda. Caranya anda upload video dan anda tulis diskripsi video bersama link unik anda. Seperti contoh Video di bawah:





Diatas adalah cara-cara yang telah digunakan untuk mempromosi link anda. maka selamat mencuba...

Di lain post saya akan tunjukkan cara-cara mempromosikan melalui BLOG pula ..

Sekian Terima Kasih kerana membaca....




No comments:

Post a Comment